Social Icons

Halaman

Jumaat, 18 Januari 2013

promosi surau


Terima kasih kepada hamba Allah yang telah meletakkan jam digital waktu solat di surau Al-Ikhlas, Pangsapuri Cemara ini. Semoga Allah SWT memberi ganjaran pahala yang berterusan kepada anda.

Dengan adanya jam ini, lebih mudah untuk jemaah surau mengetahui waktu solat dengan lebih tepat. Di harap, surau ini lebih ramai jemaah datang untuk solat berjemaah. Jangan biarkan surau ini sunyi tanpa jemaah. Biar azan berkumandang 5 kali sehari agar syaitan tidak mendekati penghuni Cemara.

Hadis daripada Abu Hurairah katanya: 
Maksudnya: “Sesungguhnya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Apabila dilaungkan azan untuk sembahyang, syaitan akan menjauhkan dirinya sambil terkentut-kentut (kerana lari sekuat-kuatnya) sehinggalah tidak terdengar lagi azan. Jika selesai azan itu, syaitan akan kembali lagi sehinggalah iqamah untuk sembahyang diserukan dia akan menjauhkan diri. Sehinggalah selesai iqamah itu baharulah dia kembali lagi sehingga dia melintasi antara seseorang itu dengan dirinya (mengwas-waskan). Dia akan berkata: “Ingatlah begini-begini, ingatlah begini-begini terhadap sesuatu yang tidak sewajarnya diingati, sehinggalah lelaki itu tidak mengetahui berapa rakaat dia bersembahyang.”
(Hadis riwayat al-Bukhari, Muslim, Abu Daud dan an-Nasa’ie)


sumber blog masjid saujana utama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan